27 Nisan 2017 Perşembe

Başlangıç


Merhaba,
Bu blogu açıp açmamak için uzun süre düşündüm. Ama bildiklerimi paylaşmalıydım. Şu an otizm teşhisi dışına çıkan oğlumun adını anmadan tüm bildiklerimi inşallah paylaşacağım.

Oğlum henüz 21 aylıkken bazı şeylerin ters gittiğini hissetmiştik

Bizi bu telaşa sevk eden şeyler nelerdi derseniz:
- Önceden ismine bakarken, artık ismine bakmıyordu.
- Uzun süre kabızlıktan kurtulamamıştık.
- Kardeşleri bizim yanımızda oynamayı tercih ederken, o çoğunlukla diğer odada tek başına takılmayı tercih ediyordu.
- Bir şey isterken kendi parmağıyla işaret etmek yerine, bizim parmağımızla işaret etmeye başlamıştı
- 2-3 aydır hiç sesi çıkmıyordu. Daha yaşını doldurmadan önce kullandığı tüm kelimeler uçup gitmişti.
- Hatta işitme kaybı var sanabilirdik. Sadece elindekini bana getirebilir misin dediğimde getiriyordu. O da olmasa işitmiyor bu çocuk diyebilirdim.
- Surat ifadesi hayata küsmüş gibiydi.

22 aylıkken Çocuk Psikiyatristi'ne götürdük: Dr: "Prematüre olduğu için gelişimi geriden geliyor olabilir ama otizm'de olabilir." Demişti. Tüm muayeneyi ayağa kalkmadan yapan hanım doktor şunları da ekledi. "Hemen bir eğitim merkezine gidin. Anadolu yakasında Yörünge'ye gidebilirsiniz.". Bu kabus dolu günler, yorgunluk, koşturmaca ve en önemlisi çocuğunuz için tüm birikimlerinizin gün gün erimesi demekmiş. Ve daha da kötüsü bir süre sonra buna yetemeyecek gücünüz olması..


Otizmli bireylerde küçük yaşta eğitim şart. Ve tabiki bir nöroloji ve psikiyatristin bu çocukları takip etmesi şart. Ama bunlara bir kaç ilave şu olabilir: gastroenterolojik sıkıntılar için (kabızlık vs çok sık görünür bu çocuklarda) mutlaka bir çocuk gastroenterologu gerekebilir.


Her otizmli çocuğun hikayesi bu kadar güzel sonla bitmeyebiliyor. Ama haftada 20 saatten fazla eğitim alan çocukların hikayesi gerçekten de olabildiğince güzelleşiyor.

Bazen endokronoloji ve metabolizma uzmanları altta yazan her hangi bir problemin otizme neden olduğunun kanıtlarını bulabilir. Özellikle de bir metabolizma uzmanı çok basit bir şekilde sorununuza ışık tutabilir. Elbette eğitim şart ama altta yatan neden bilinirse ve basit bir ilaçla çözümü var ise eğitiminizin faydasını çok hızlı görmenizi sağlayabilir.

Bu bizim hikayemiz. İnşallah sizin de hikayeniz bizim gibi güzel devam edecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder